Ann-Mari III Koulualus

Seuran koulualus Ann-Mari III on v.1960 rakennettu entinen puolustusvoimien H-luokan kuljetusalus (H4).

Alus on varusteltu turvallisen merenkulun mahdollistavalla nykyaikaisella navigointitekniikalla ja varusteilla, se soveltuu mainiosti koulutuskäyttöön ja retkeilyyn. Alusta huolletaan ja ylläpidetään seuran jäsenten voimin ja varustelua parannetaan jatkuvasti.

Koulualus jäsenten käytettävissä

Jäsenillä on oikeus vuokrata alusta omaan käyttöön. Aluksen päällikkönä ja konepäällikkönä toimivilla jäsenillä on silloinkin oltava seuran hallituksen antama valtuutus, joka myönnetään hyväksytyn näyttökokeen jälkeen. Kouluajoihin osallistuva jäsen saa tarvittavaa harjoitusta aluksen käsittelyssä ja voi kokemuksen kartuttua hakeutua näyttökokeeseen ja saada konepäällikön ja myöhemmin päällikön valtuudet.

Teknistä tietoa

Valmistusmateriaali: teräs, pituus: 18 m, leveys: 4,10 m, syväys: 1,5 m, kone: Valmet 815D / 175 hv, paino n. 29 tn, kaksi ohjauspistettä, tutka/plotteri, kaiku/loki, GPS, 2 kompassia, tehokas valonheitin, kiinteä ja kannettava VHF-puhelin, keskuslämmitys, pelastusliivit, makeavesitankit 300 l, septitankit, WC, polttoaine-tankit ( 2000 litr. ), maasähkö, 9 punkkaa, tilava salonki, TV, stereot, tehokkaat "hupiakut" + invertteri, keittiö, kaasuliesi, kaasugrilli, peräkannella oleskelutila ( penkit ja pöytä 10 henk.), apuvene

• Sauna- ja pesutilat rakenteilla (aloitettu kevät 2021)